Inteligența Artificială
în publicitate

În mod tradițional, pentru a îți construi o campanie de publicitate de succes, pașii clasici pe care trebuia să îi urmezi constau în:
- realizarea unui studiu de piață pentru a identifica publicul țintă;
- creearea unei oferte atrăgătoare;
- conceperea și realizarea unor reclame cât mai bune;
- derularea efectivă a campaniei, în conformitate cu bugetul alocat.

Cum poate astăzi Inteligența Artificială (IA) să influențeze acest proces? În principal, în trei mari aspecte: identificarea ultra-precisă a publicului, creearea de reclame personalizate și optimizarea cheltuirii bugetului.

1. Identificarea ultra-precisă a publicului se realizează prin procesarea eficientă a tuturor datelor disponibile despre utilizatori stocate de Google și Facebook, iar avantajul față de targeting-ul clasic nu constă doar în identificarea mai precisă a publicului țintă, ci și în posibilitatea de îmbunătățire continuă a acestuia, prin raportarea la indicatorii de performanță ai campaniei și prin extinderea la un public cu potențial de comportament similar. 

2. Creearea de reclame personalizate este posibilă prin ajustarea mesajului și afișarea sa în mod dinamic, în funcție de specificul fiecărui utilizator, astfel încât sunt maximizate șansele ca acesta să interacționeze cu reclama respectivă.

3. Optimizarea cheltuirii bugetului se face automat, prin platforme software care livrează mesajul pe cele mai potrivite canale de comunicare, la cel mai avantajos cost, către publicul care are cele mai mari șanse de a fi convertit în client.